بازاریابی اینترنتی با موتورهای جستجویا بازاریابی موتورهای جستجو(Search Engine Marketing)، پروسه به دست آوردن ترافیک و بازدید از سوی موتورهای جستجو، به دو روش پولی و غیرپولی است. حال چگونه میتوانیم در تعطیلات، به رشد بازاریابی جستجویی سایت خود ادامه دهیم؟ کسب و کارها اغلب در زمان تعطیلات یا قبل از آن رشد خوبی دارند، اما اغلب اوقات شرکتهای بازاریابی پس از سال جدید قدرت خود را از دست میدهند.
کاهش دادن تلاشهای همیشگی پس از یک فصل پر مشغله، کار ساده ایست. اما اگر شما فرد باهوشی باشید، در ماههای ابتدایی سال جدید به کار و تلاشهای خود ادامه خواهید داد.
سریعا کار خود را با شرکتهای ایمیل مارکتینگ شروع کنید و هدف مناسبی را هم در نظر بگیرید
بهترین کار این است که سریع عمل کنید. ممکن است که مشتریهای هدایت شونده شما، هدایای سال جدید خود را از قبل خریده باشند، اما این به این معنی نیست که دیگر نمیخواهند خرید کنند. بدانید که مشتریان شما میخواهند به آنها خبر دهید، بنابراین بهترین کار این است که سریعا عمل کنید.
به جای اینکه تمامیاین کارهای سخت را خودتان انجام دهید، بهتر است با شرکتهای ایمیل مارکتینگ همکاری کنید. از نرم افزارهای خودکار بازاریابی کمک بگیرید تا تشخیص دهید چه محتوایی برای چه مخاطبی مناسب است. برای مثال، نرم افزار خودکار به خریدهای قبلی مشتریان شما نگاه میکند و ایمیلی که به آنها ارسال میکند، حاوی محصولات مشابه است.
حواستان باشد که افراط نکنید. اگر بیش از حد ایمیل بفرستید، به جای آنکه مشتری جذب شما شود، سریعتر از شما دور خواهد شد. محتوای ارزشمندی را در ایمیلهای خود به مشتریانتان پیشنهاد دهید تا بتوانید آنها را به فروشگاه خود بازگردانید.
چند روش برای بهبود عملیات ایمیل مارکتینگ:
- به سراغ مشتریانی بروید که محصولات شما را برای هدیه دادن و به عنوان کادو خریداری کرده اند. محصولات مشابهی را برای هدیههای آیندهای که میخواهند خریداری کنند، پیشنهاد دهید.
- با مشتریانی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها کرده اند ارتباط برقرار کنید. مشتریان، اغلب از سبد خرید خود به چشم "لیست آرزوها" نگاه میکنند. به سراغ این دسته از مشتریان بروید تا ببینید آیا میخواهند خرید خود را کامل کنند یا نه.
- به مشتریان خود پیشنهاد تخفیف بدهید، تا به خرید کردن از شما تشویق شوند. همچنین پیشنهاد پیک رایگان، ارزش بسیار زیادی خواهد داشت. تخفیفهای خود را به مشترکین ایمیلی خود پیشنهاد دهید و به این ترتیب به مشترکین خود بها بدهید.
همچنان از تبلیغات پولی استفاده کنید
احتمالا حالا که در تعطیلات سپری میکنید، در حال همکاری با یک شرکت تبلیغات پولی نیز هستید. اجازه ندهید که این تبلیغات در سال جدید، راکد بمانند.
در زمان شروع تعطیلات و در زمان تعطیلات، رقابت تبلیغاتها بسیار شدید میشود. این رقابت و تکاپو، با پایان یافتن تعطیلات فروکش میکند. پس از تعطیلات، از رقابت کمتر و تبلیغات ارزان تر استفاده کنید و بهره ببرید.
سال نو شده است! به این معنی که زمان آن فرارسیده که استراتژی خود را تغییر دهید. شما دیگر در تعطیلات نیستید و باید برای ادامه سال بستری مناسب را فراهم کنید.
آیا در سال گذشته، عادت داشتید که از کلمات کلیدی در دومین بخش استفاده کنید؟ حالا استراتژی خود را تغییر دهید و به دنبال آن باشید که کلمات کلیدی خود را در جایگاه اول استفاده کنید. شاید شما در تعطیلات، تمام بودجه خود را مصرف کرده باشید، اما با این حال نباید به تبلیغات پولی خود بازگردید. در واقع شما با تبلیغات پولی، در درازمدت هزینه بیشتری صرف خواهید کرد و به طور کامل فرصتی که در تعطیلات دارید را از دست میدهید.
تبلیغات پولی خود را در درازای سال نگه دارید تا هم ترافیک خود را از دست ندهید و هم بتوانید هروقت لازم شد به سایت تبلیغات پولی خود مراجعه کنید.
از کلمات کلیدی مرتبط با تصمیمات جدید کاربران در سال جدید، به نفع خودتان بهره ببرید
"سال نو، تصمیمات نو" شعار بیشتر افراد پس از پایان تعطیلات است. سال جدید به معنی یک شروع دوباره است و صرف نظر از اینکه شما در چه حوزهای فعالیت میکنید، مشتریان بر روی ارتقاء سلامت و زندگی خودشان تمرکز دارند. از این تصمیمات جدید به نفع کسب و کار خود استفاده کنید. یعنی محتوای تاثیرگذاری تولید کنید که برای مشتریانتان سودمند باشد و اهداف سال جدید آنها را نیز پوشش دهد.
محتوایی بنویسید که به نحوی محصولات و خدمات شما را معرفی کنند و مشتریان شما احساس کنند به آنها نیاز دارند. چگونه میتوانید از محصولات خود به عنوان ابزاری جهت محقق کردن هدف مشتریانتان استفاده کنید؟ مهم نیست در چه حوزهای مشغول به فعالیت هستید، همیشه میتوانید از این تاکتیک استفاده کنید.
برای مثال، فرض کنیم شرکت شما مربوط به تولید محصولات شوینده سازگار با محیط زیست است. محتوای خود را درباره ارتقاء سلامت و دور کردن مواد شیمیایی از منزل بنویسید.
انتخاب کلمات کلیدی پرکاربرد در زمان همکاری با شرکتهای بازاریابی موتورهای جستجو، بسیار حساس و مهم است. از تصمیمات افراد برای سال جدید، با انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با این تصمیمها بهره بگیرید. برای مثال، کلماتی مانند "سالم بمانید" و "منظم بمانید" عبارات کلیدی هستند که بر اهداف کاربران برای سال جدید منطبق هستند.
به کلمات کلیدی طبیعی سال گذشته نگاهی بیندازید. کدام کلمات کلیدی بهترین عملکرد را داشتند و کدام کلمات زیاد عملکرد خوبی نداشتند؟
به کلمات کلیدی رقبای خود نیز نگاهی بیندازید و ببینید آنها برای چه کلماتی رنک بالایی دارند. از این کلمات کلیدی در پستهای وبلاگی و پستهای شبکههای اجتماعی استفاده کنید تا ترافیک خوبی به وب سایت خود بیاورید.
دادههای خود را مرور کنید و برای سال پیش رو، استراتژی بسازید
بدون شک، ماههایی که تعطیلات سال در آن قرار دارد، ماههای کم درآمدی برای همه، در هر صنعت و حوزه ایست. بهترین راه برای بهبود شرایط این است که فکر کنید انجام چه کارهایی در فصل تعطیلات موثر بوده و انجام چه کارهایی نه.
همچنین، زمانی فوق العاده برای شناخت بیشتر مشتریان جدید خود، پیش رویتان است. این کار قدرتی عالی برای کار کردن در سال جدید به شما میدهد.
متناسب با وب سایتی که دارید، تست A/B به شما میگوید که چه صفحاتی، به خوبی پاسخگوی تقاضای مشتریان بوده است. صفحات فرود خاص وب سایتتان که مربوط که تعطیلات نیست را با صفحاتی که برای تعطیلات طراحی کرده اید مقایسه نمایید.
بهبودی که به موازات این تغییرات به وجود آمده را در نظر بگیرید و این تغییرات را به تبلیغات سال جدید خود اعمال کنید. از اطلاعاتی که استخراج کرده اید استفاده کنید. دیگر به سراغ کارهایی که قبلا انجام داده اید و جوابی نگرفته اید نروید و به جای انجام آن کارها، کارهایی را انجام بدهید که موثر واقع شده اند.